co robić z gipsem na nodze

Złamanie nogi a organizacja czasu

Ok, mamy gips, wyrok poruszania się o kulach i maksymalnego oszczędzania kończyny przez najbliższe tygodnie. W tym momencie masz pewnie dwa wyjścia jak spędzić najbliższy czas. Oczywiście łatwo jest popaść w rozżalenie jaki ten los jest nie fair, myśleć o straconych planach i gapić się przez social media na to, jak czas spędzają nasi znajomi. Czyli dziś o tym jak zorganizować swój czas mając nogę w gipsie po złamaniu.

Co robić ze złamaną nogą

Dużo lepszym podejściem jest wziąć się w garść i postanowić wykorzystać ten okres na maxa. Ten długi czas może umilać nadrabianie zaległości w książkach i filmach (fani gier komputerowych też mają co robić), ale na pewno znajdą się również te rzeczy, które wciąż były odkładane na później. Przynajmniej moja lista jest dosyć pokaźna i to najlepszy moment na ich wykreślenie.

Z praktycznych aspektów warto dobrze zorganizować sobie własną przestrzeń aby maksymalnie ułatwić poruszanie się po domu. Jeżeli dużo czasu spędzisz przy biurku z komputerem najważniejsza jest wygoda – podnóżek czy stołek plus jakaś poduszka albo koc. A na niej trzymasz nogę co jest naprawdę ważne w pierwszym okresie unieruchomienia. Przez to noga nie puchnie, a wiemy jak nieprzyjemne jest uczucie (często mocny ból) odpływającej krwi w dół nogi/stopy.

W miejscu w którym spędzimy najwięcej czasu (biurko, sofa, łóżko, etc.) robimy też miejsce na przechowywanie rzeczy pierwszej potrzeby czyli telefon, kubek, proszki, które musimy zażywać czy chusteczki (przydają się też te nawilżone).

Następnie pamiętajmy o innych miejscach w których będziemy się poruszać. W kuchni postawiłem małą drabinkę na której się opieram przygotowując coś dla żołądka, a w łazience krzesło przy umywalce. Dobrze aby cała przestrzeń w domu była pusta od ewentualnych zagrożeń gdzie możemy o coś zahaczyć czy się potknąć.

I na koniec jedna uwaga. Jeżeli tylko czujesz się na siłach warto samemu zajmować się drobnymi czynnościami w domu. Wstawienie prania, pozmywanie naczyń, przygotowanie posiłku przy dobrej organizacji przestrzeni może nam pomóc psychicznie jak i fizycznie lepiej przejść okres unieruchomienia.

 

 

 

To może Cię zainteresować:
http://www.sprawnymbyc.pl/cwiczenia-na-noge-w-gipsie-2/
http://www.sprawnymbyc.pl/dieta-po-zlamaniu-kosci/

 

Grafika: www.sitebuilderreport.com/stock-up

No Comments

Leave a Comment