trening ze złamaną nogą

Ćwiczenia z nogą w gipsie cz. 1

Złamania zazwyczaj unieruchamiają nas na kilka długich tygodni. W tym czasie nasze ciało większość czasu pozostaje w pozycji leżącej lub siedzącej. Nie trzeba mówić jaki ma to wpływ na kondycję organizmu. Dodając do tego chęć objadania się w niektórych przypadkach mamy murowany wynik, że za jakiś czas nasza forma drastycznie spadnie, a na wadze zobaczymy kilka dodatkowych kilogramów 🙂

Jak ćwiczyć z nogą w gipsie

To będzie pierwszy z kilku materiałów na temat ćwiczeń i gimnastyki (prawie sportu 😉 ) ze złamaną nogą. W drugim tygodniu mojego unieruchomienia zaplanowałem rozpisanie serii codziennych ćwiczeń na różne partie mięśniowe aby maksymalnie utrzymać formę, nie przytyć, a po zdjęciu gipsu szybciej wrócić do sprawności.

Jeszcze jedna uwaga na początek – wszystkie ćwiczenia dobieram subiektywnie do mojego samopoczucia i obserwacji organizmu. Wszelkie oznaki złego „odbierania” danego ćwiczenia, a szczególnie jakiekolwiek bóle powinny być czerwoną lampką aby natychmiast przerwać. Przy każdym ćwiczeniu warto ostrożnie sprawdzać ruchy czy nie wywołuje on żadnych złych oznak.

Na złamaną nogę wykonujemy tylko tzw. ćwiczenia bierne czyli bez obciążania kończyny. Po za tym warto ćwiczyć pozostałe partie mięśniowe wykonując proste ćwiczenia domowe. Taka gimnastyka nie tylko pomoże nam utrzymać sprawność, ale również zwiększa ukrwienie i zniweluje efekt zanikania mięśni (szczególnie u unieruchomionej nogi).

Dziś publikuję trzy sety ćwiczeń z YouTube w którym można znaleźć ciekawe pomysły na domowy trening. Na tej podstawie możemy przygotować fajny zestaw codziennych ćwiczeń.

 

Przykłady treningów ze złamaną nogą

1. Opublikowany przez Heather Frey pokazuje w krótkim, 5-minutowym nagraniu, kilka prostych ćwiczeń głównie z obciążeniem własnego ciała. To co na początek wziąłem dla siebie to pompki na kolanach, oczywiście brzuszki i fajny pomysł z krzesłem.

 

2. Ten film od uroczej Michelle bardziej skupia się na gimnastyce w formie siedzącej. Sporo rozciągania i ćwiczeń z ciężarem własnego ciała.

 

3. To już spokojniejsza forma. Opiera się na powolnych ruchach ciała w pozycji siedzącej na krześle. Nogę w gipsie w tych pozycjach trzymamy wyprostowaną.

To może Cię zainteresować:

http://www.sprawnymbyc.pl/jak-chodzic-o-kulach/

http://www.sprawnymbyc.pl/dieta-po-zlamaniu-kosci/

Grafika: www.sitebuilderreport.com/stock-up

1 Comment

  • pawel 24 sierpnia 2016 at 18:43

    polecalbym bardziej robic cwiczenia na brzuch, miesnie glebokie brzucha i dodatkowo cwiczyc noge ktora jets w gipsie bo miesien 4glowy potrafi szybko zanikac

    Reply

Leave a Comment